13
Jan
Idag lanserar Loopia beta-versionen av sin nya lättnavigerade och kraftfulla kontrollpanel för återförsäljare.
Återförsäljarzonen är nu helt integrerad med Loopia.se och återförsäljarna kan enkelt administrera både sitt och sina kunders konton från en och samma plats.
– Vi har tagit med oss kunskapen och erfarenheterna från arbetet med den nya kundzonen som vi
lanserade under 2009 och har bakat in åf-zonen i samma lättnavigerade gränssnitt, säger Jimmie
Eriksson, kontorschef på Loopia i Västerås. Med den nya åf-zonen får återförsäljarna en tydlig
översikt över sina kunder, provisionsunderlag och fakturor och kan ge sina kunder bättre uppföljning och service.
– Eftersom kundzonen och åf-zonen är fullt integrerade med varandra så görs administrationen
relaterad till en specifik kund direkt i kundzonen. Detta innebär att det är mycket enkelt för
återförsäljaren att administrera kundens e-postkonton eller domäner, samt installera
tredjepartsprodukter som WordPress, Joomla, ZenCart och MediaWiki med hjälp av Loopia One click installer – direkt på slutkundens konto.
– Nytt är också möjligheten att "äga" kunden genom att återförsäljaren själv kan stå som
fakturakontakt för slutkundens konto, vilket är något många återförsäljarkunder efterfrågat.
– Vi ser samarbetet med våra återförsäljare som en mycket viktig del för både vår och deras framgång. Många av våra tusentals nöjda återförsäljare är webb- och reklambyråer som ser våra tjänster och produkter som ett naturligt komplement till sitt eget utbud.
– Det har aldrig varit så här enkelt att vara återförsäljare för Loopia, avslutar Jimmie.